14. huhtikuuta 2014

Lenkkiä ja agility-fiilistelyä

Wuhuu, kerrankin päästiin salille ennen kuin H lähti kouluun. Onneksi tähän ei yhtään vaikuttanut se, että koulu alkoi vasta klo 12 ;) Nyt saatiin siis tehtyä 45 minuutin lenkki sekä hieman ylävartalotreeniä siihen päälle. Olen suhteellisen tyytyväinen tähän :)

Viimeisen muutaman lenkin aikana olen saanut jopa sykkeet pidettyä suurimmaksi osaksi alle 150. Mulla siis meinaa nousta sykkeet aina pilviin vaikkei kyse ole ylikunnosta. Näin on menty lapsesta lähtien eikä päälle 170 sykkeet edes tunnu pahalta tai estä puhumista. Olen kuitenkin koittanut pitää lenkkivauhdin sen verran matalana, että saan myös sykkeet pysymään inhimillisemmissä luvuissa :p

Tänään olisi vielä ohjelmassa agilityä. Jos meijän ohjaaja vaan muistaa, niin illan treenin pitäisi käsitellä jaakotusta, pakkovalssia sekä sylkkäriä ja varsinkin sitä, missä tilanteissa noita tulisi käyttää. Useimmiten kun tulee käytettyä valssia ja ehkä hieman myös takaaleikkausta tai persjättöä. Viikonloppuna kun selailin netistä noita kaikkia agilityn ohjausliikkeitä niin meni vaan pää pyörälle. Millä ne kaikki pitäisi saada iskostettua selkärankaan? :D Saksalainen, twist, vippaus (käytetäänkö tätä oikeesti?), vekkaus, vastakäännös... Huoh!

Se ainoa video, mikä mulla on meidän agitreeneistä on viime kesältä. Jos sitä katsoo, niin voin kuitenkin tyytyväisenä todeta meidän tulleen sieltä suurin harppauksin eteenpäin :) Jouluun asti me tehtiin kepit verkkojen avulla, mutta Tampereelle tultaessa on tehty täyspitkät kepit ilman suuria apuja. Apuna on edelleen mun käsi, mikä ranteen liikkeellä hieman tahdittaa koiran menoa, mutta toi on mun mielestäni hyvin pieni apu, kun verrataan verkkoihin tai ohjureihin. Ja ohjaaja on kyllä oppinut ehkä vielä enemmän kuin koira. Meidän aiemmat ohjaajat on keskittyneet vähemmän siihen, miten mä ohjaan ja enemmän siihen, että koira on mennyt esteen, mikä on pyydetty. Nyt meidän ohjaaja antaa mulle heti risuja, jos mun ohjaamisessa on parannettavaa vaikka koira suorittaisikin esteen kelvollisesti.

Tästä on siis hyvä jatkaa eteenpäin :) Mukavaa viikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti