Käytiin tossa pari viikkoa sitten Tamskilla tukiepiksissä,
ja tuolloin Sade otti kaksi vauhdikasta starttia, joissa aika riiti medien 2.
sijaan. Diesel starttasi tuolloin ensimmäistä kertaa ”kisoissa” (putkiluokka),
ja ensimmäistä kertaa vieraassa hallissa, missä oli vieraita ratatyöntekijöitä
ja vieraita koiria. Ja voi sitä pientä poikaa! Istua tapitti lähdössä
lähtölupaan asti, ja radan suoritti suu korvasta korvaan virnuillen! Kyllä jäi
hyvä mieli kummankin kanssa suoritetuista starteista. Tässä kummaltakin se parempi
rata.
Viime viikonloppuna startattiin Takkujen kisoissa Saden
kanssa 2 starttia lauantaina ja 2 starttia sunnuntaina. Lähes vuoteen ei olla
ulkona kisattu, ja kyllä näki, että koira nautti ulkona starttaamisesta!
Vauhtia piisasi, ja vaikka tuloksilla ei päästy juhlimaan, tehtiin hienoja
ratoja! Muutamalla radalla testailin ”uusia” ohjauksia, minkä tuloksena yksi
rata hyllytettiin kepeillä, mutta joskushan sitä tarvitsee koittaa uusiakin
juttuja :) Oikein vauhdikkaita ratoja kaiken kaikkiaan!
Keskiviikkona ajeltiin Nokialle NPKH:n järjestämiin Hau-Hau
Champion cup 2018 :n ensimmäiseen osakilpailuun. Ilmoitin Dieselin kahdelle
startille pukiluokkaan, ja Saden kahdelle startille kilpailevien luokkaan. Nuoren
koiran kanssa on ihanaa, kun näitä ensimmäisiä kertoja on paljon! Nyt ei ollut
ensimmäiset epikset (toiset), mutta ensimmäistä kertaa testattiin aksata
ulkona. Ja vieläpä kentällä, minkä ympärillä oli metsää, vain yhdellä sivulla
aita. Vähän kyllä jännitin malttaako Diesel tehdä mulle töitä, mutta ei se edes
vilkaissut ympärilleen, kun sai lähtöluvan tulla radalle. Olen kyllä super
tyytyväinen <3
Diesel siis starttasi ensimmäisenä. Tokalle putkelle vientiä
mietin, että kummalta puolelta ohjaisin, ja päätin testata ”vaikeampaa”, eli
ohjata vasemmalla kädellä putkeen, joka kääntyy vasempaan. Sain Dieselin
tulemaan putken suusta ohi, ja pyytäessäni poikaa takaisinpäin, päätti Diesel
pompata putken päälle oikaistakseen. Siitä sitten putkeen ja matka jatkui
oikein mallikkaasti maaliin asti. Mä jouduin pistelemään loppusuoran niin lujaa
kuin jaloistani pääsin :D
Saden kanssa haasteellisinta radalla oli puomin
alastulokontakti ja kaarteiden laajuus. Päätin koittaa vedättää käsi alhaalla
puomin alastuloa ja testata saataisiinko näin kontaktit osutuiksi. Ihan kivasti
toimikin, ja vaikka ensimmäiseltä radalta saatiin 5 vp (keinulta vai puomilta?),
niin toinen rata oli 0 ja aikavertailun perusteella sijoituttiin vauhdikkaalla
radalla toisiksi.
Iltaepikset, joten ilta venähti pitkäksi, ja kotona oltiin
lopulta klo 22 tietämillä. Mutta kiva oli käydä testaamassa, miten Sade ja
Diesel kulkee, ja miten Diesel reagoi uuteen ympäristöön. Ei kyllä haitannut
yhtään, vaikka esteet ja ympäristö vaihtuivat! Olen niin tyytyväinen tuohon
ettei Diesel ota stressiä uusista asioista :)