Otettiin lauantaina pitkästä aikaa kolme starttia. Jos olen
laskuissa pysynyt mukana, niin tää oli toinen kerta, kun startattiin enemmän
kuin kaksi kertaa. Ja samalla tämä oli myös vähään aikaan taas viimeinen kerta,
kun startattiin samana päivänä enemmän kuin kaksi rataa. Kolmas rata oli liikaa
eikä Sade jaksanut enää keskittyä tai työskennellä, minkä seurauksena otettiin
10 virhepistettä (kepeiltä?) sekä melkein 20 virhepistettä aikasakkoa. Ei
päässyt siis vauhdilla kehumaan :D
Radat olivat Pertti Siimeksen käsialaa ja profiililtaan
hyvinkin mukavia. Teknistä osaamista vaadittiin jo hieman enemmän kuin aikanaan
ykkösissä, mutta mitään mahdotonta radoilta ei kuitenkaan löytynyt.
Meillä oli lauantaina useampi asia ekaa kertaa kokeilussa,
enkä välttämättä ollut täysin tyytyväinen näihin kokeiluihin. Tähän asti siis
meillä on ollut aina kevythäkki mukana, mutta helatorstain kisojen jälkeen en
ole vielä jaksanut häkkiä parsia kasaan, joten Sade odottikin vuoroaan autossa.
Toinen kokeilussa ollut asia oli se, että Bolt oli mukana. Mä kovasti jo
vannoin, että Bolt ei enää tule mukaan kisoihin, mutta nyt näyttäisi kuitenkin
kovasti siltä, että otan sen mukaan myös 6.6. oleviin kisoihin. Ainakin, jos me
startataan vasta yhden jälkeen, jolloin pyörähdetään mitä suurimmalla
todennäköisyydellä aamulla match showssa heinäkuun erkkareita silmällä pitäen.
Ensimmäinen rata oli hyppyrata, miltä me revittiin 10
virhepistettä kepeiltä ja yliajalle meni myös 0.05 sekuntia. Loppuspurtti olisi
siis pitänyt aloitta hitusen aiemmin ;) Luottavaisin mielin mentiin satarttiin,
mutta kun startissa käsky ”sivulle” ei tuottanut toivottua tulosta vaan Sade
jäi seisomaan kieltäytyen istumasta, koki varmuus hyvästä vireestä kolauksen.
Lauantaina kun yritin radan jälkeen miettiä, mitä sielä tapahtui, en kyennyt
muistamaan. Sama jatkuu edelleen. Kovasti toivon, että saan seuraaviin kisoihin
kameran mukaan, niin pystyy suorituksen jälkeen katsomaan mitä sitä onkaan
ohjattu.. Mutta palkinnoilla silti, vaikkakaan rata ei ollut meidän parasta.
Sijoitus siis 3.
Seuraavana vuorossa oli agirata, missä Sade suhasi putkeen
heti ekojen hyppyjen jälkeen. Kiva olisi nähdä olinko niin auttamattoman
myöhässä vai oliko Sade vain päättänyt jo lähdössä, että tosta mennään putkeen.
Kumpikin vaihtoehto kun ovat mahdollisia. Tältä radalta siis hylly, mutta
loppurata olikin hyvää menoa.
Kolmas rata oli kaikin puolin virhe. Tätä ei siis olisi
pitänyt enää ottaa vaan lähteä suosiolla kotiin. Kepeiltä poimittiin taas
virhepisteitä ja kesken radan Sade keksi lähteä autolle. Juuri ennen kuin se
ehti poistumaan radalta sain karjastua sen takaisin ja päästiin jatkamaan
rataa. Selvästi se kuitenkin vilkuili koko ajan autoa ja sielä odottavaa
Bolttia. Vauhti ja mielenkiinto puuttuivat kokonaan. Oli koira onnellinen, kun
tämän radan jälkeen ”oltiin valmiita lähtemään”. Niin, tai heti palkintojenjaon
jälkeen, kun tällä meidän pohjanoteerauksella napsastiin kuitenkin ainoa tulos
tältä radalta ;D
Jotain hyvää tarvii kuitenkin aina poimia, joten tässä nämä
onnistuneet asiat vielä. Vikalla radalla kutsuin Saden vasta tokalta esteeltä,
joka oli 90 asteen kulmassa ekaan nähdän, hienosti Sade haki esteelle ja siitä
eteenpäin. Jotenkin jäi fiilis, että tehtiin nätti takaaleikkaus A:lle, mutta
onko tämä vain fiilis? Kontakteilta ei otettu virheitä! (Sain muuten maanantain
treeneissä ”sapiskaa”, kun meillä ei ole pysäytyksiä eikä myöskään erikseen
opeteltuja juoksukontakteja. Nyt pitäisi päättää, mitä noille tehdään, mutta
mitkä on mun vaihtoehdot?)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti