24. toukokuuta 2018

Hau-Hau Champion –cup 2018, 1.osakilpailu (epikset)


Käytiin tossa pari viikkoa sitten Tamskilla tukiepiksissä, ja tuolloin Sade otti kaksi vauhdikasta starttia, joissa aika riiti medien 2. sijaan. Diesel starttasi tuolloin ensimmäistä kertaa ”kisoissa” (putkiluokka), ja ensimmäistä kertaa vieraassa hallissa, missä oli vieraita ratatyöntekijöitä ja vieraita koiria. Ja voi sitä pientä poikaa! Istua tapitti lähdössä lähtölupaan asti, ja radan suoritti suu korvasta korvaan virnuillen! Kyllä jäi hyvä mieli kummankin kanssa suoritetuista starteista. Tässä kummaltakin se parempi rata.



Viime viikonloppuna startattiin Takkujen kisoissa Saden kanssa 2 starttia lauantaina ja 2 starttia sunnuntaina. Lähes vuoteen ei olla ulkona kisattu, ja kyllä näki, että koira nautti ulkona starttaamisesta! Vauhtia piisasi, ja vaikka tuloksilla ei päästy juhlimaan, tehtiin hienoja ratoja! Muutamalla radalla testailin ”uusia” ohjauksia, minkä tuloksena yksi rata hyllytettiin kepeillä, mutta joskushan sitä tarvitsee koittaa uusiakin juttuja :) Oikein vauhdikkaita ratoja kaiken kaikkiaan!

Keskiviikkona ajeltiin Nokialle NPKH:n järjestämiin Hau-Hau Champion cup 2018 :n ensimmäiseen osakilpailuun. Ilmoitin Dieselin kahdelle startille pukiluokkaan, ja Saden kahdelle startille kilpailevien luokkaan. Nuoren koiran kanssa on ihanaa, kun näitä ensimmäisiä kertoja on paljon! Nyt ei ollut ensimmäiset epikset (toiset), mutta ensimmäistä kertaa testattiin aksata ulkona. Ja vieläpä kentällä, minkä ympärillä oli metsää, vain yhdellä sivulla aita. Vähän kyllä jännitin malttaako Diesel tehdä mulle töitä, mutta ei se edes vilkaissut ympärilleen, kun sai lähtöluvan tulla radalle. Olen kyllä super tyytyväinen <3

Diesel siis starttasi ensimmäisenä. Tokalle putkelle vientiä mietin, että kummalta puolelta ohjaisin, ja päätin testata ”vaikeampaa”, eli ohjata vasemmalla kädellä putkeen, joka kääntyy vasempaan. Sain Dieselin tulemaan putken suusta ohi, ja pyytäessäni poikaa takaisinpäin, päätti Diesel pompata putken päälle oikaistakseen. Siitä sitten putkeen ja matka jatkui oikein mallikkaasti maaliin asti. Mä jouduin pistelemään loppusuoran niin lujaa kuin jaloistani pääsin :D



Saden kanssa haasteellisinta radalla oli puomin alastulokontakti ja kaarteiden laajuus. Päätin koittaa vedättää käsi alhaalla puomin alastuloa ja testata saataisiinko näin kontaktit osutuiksi. Ihan kivasti toimikin, ja vaikka ensimmäiseltä radalta saatiin 5 vp (keinulta vai puomilta?), niin toinen rata oli 0 ja aikavertailun perusteella sijoituttiin vauhdikkaalla radalla toisiksi.



Iltaepikset, joten ilta venähti pitkäksi, ja kotona oltiin lopulta klo 22 tietämillä. Mutta kiva oli käydä testaamassa, miten Sade ja Diesel kulkee, ja miten Diesel reagoi uuteen ympäristöön. Ei kyllä haitannut yhtään, vaikka esteet ja ympäristö vaihtuivat! Olen niin tyytyväinen tuohon ettei Diesel ota stressiä uusista asioista :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti